АНАЛІТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ ДЛЯ РОЗВИТКУ КІНОТЕАТРІВ В УМОВАХ ЗМІН СПОЖИВЧОЇ ПОВЕДІНКИ

Автор(и)

  • Жанна ЖИГАЛКЕВИЧ Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського, Україна
  • Дмитро ВОВК Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2024.2.10

Анотація

ВСТУП. У сучасних умовах український ринок кінотеатрів переживає трансформацію, спричинену кризовими подіями, цифровізацією та зміною споживчих звичок. Зростання популярності OTT-платформ та зниження відвідуваності фізичних кінотеатрів зумовлюють потребу у переосмисленні маркетингових підходів до просування кіноконтенту.

ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ. Основна гіпотеза дослідження полягає в тому, що використання інтегрованої діджитал-стратегії з опорою на бренд фізичного кінотеатру може суттєво підвищити ефективність виходу на ринок нового онлайн-сервісу.

Мета ДОСЛІДЖЕННЯ. Розроблення комплексного підходу до аналітичного обґрунтування маркетингових рішень, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності вітчизняних кінотеатрів в умовах змін споживчої поведінки.

Методи дослідження. Теоретичну базу становлять праці провідних вчених у галузі маркетингу, аналітики та управління Емпіричну базу дослідження складають статистичні дані Statista щодо українського ринку кінотеатрів, інструменти цифрової аналітики (Google Trends, Similarweb, Meta Ads Library), фінансова звітність провідних операторів ринку та результати первинних маркетингових досліджень споживчої поведінки.

РЕЗУЛЬТАТИ. У статті проведено комплексне емпіричне дослідження на прикладі компанії «Планета Кіно» та її новоствореної онлайн-платформи «Планета Онлайн», що розглядається як стратегічна відповідь на зміну моделей споживання кіноконтенту. Аналіз охопив кілька ключових вимірів: оцінку конкурентного середовища OTT-ринку України, виявлення типових комунікаційних стратегій гравців ринку, ідентифікацію поведінкових бар’єрів, що стримують потенційних користувачів, а також факторів, які впливають на прийняття рішення про підписку.

Висновки. У підсумку доведено, що емоційні меседжі, реферальні моделі, соціальне підтвердження та синергія офлайн-бренду з онлайн-продуктом є ключовими факторами успішного масштабування. Запропонована стратегія має високий економічний потенціал і може бути адаптована для інших учасників ринку цифрових розваг.

Ключові слова: аналітика; маркетингові рішення; розвиток; кіноіндустрія; споживча поведінка; цифрова трансформація; OTT-платформи; ефективність.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Жанна ЖИГАЛКЕВИЧ, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського, Україна

Doctor of Economic Sciences, Professor, Professor of the Department of Industrial Marketing

https://orcid.org/0000-0002-5847-1302

Scopus Author ID: 57223936738

Дмитро ВОВК, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-08

Номер

Розділ

Articles