ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МОРСЬКОЇ СИМВОЛІКИ У СТВОРЕННІ ДИЗАЙНУ ФІРМОВОГО СТИЛЮ БРЕНДУ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.1.6Ключові слова:
сувенірна продукція, дизайн, фірмовий стиль, дизайн бренда, семіотика, морська культура, символи, промисловий дизайнАнотація
Метою роботи є вивчення характерних ознак морського стилю, елементів, які використовуються в дизайні виробів в морській тематиці для подальшого використання в дизайні фірмового стилю брендів.
Методологія. Методологічною основою дослідження є системний підхід, методи літературно-аналітичного, системно-структурного, порівняльного аналізу, а також історичний метод.
Результати. Досліджено зв’язок між символами морської культури та дизайном бренду на основі візуальних елементів, таких як колір і графіка, що розглянуто під кутом зору семіотичної теорії. За допомогою практичних кейсів проаналізовано характеристики морських культурних символів, досліджено їх духовне значення та роль у формуванні дизайну виробів в морському стилі, вивчено способи використання цих символів у дизайні фірмового стилю брендів. Виявлено, що використання символів морського стилю в дизайні товарів, пов’язаних з тематикою моря (виробництво продуктів, кафе, ресторани тощо) додає дизайн-продукту регіональних і специфічних особливостей, тому що концепція та усвідомлення відкритості та інклюзивності морської культури тонко впливають на споживачів. На прикладі дизайну бренду ресторану «N36°» проаналізовано сприйняття, застосування та вираження морських символів в дизайні фірмового стилю та розроблено власний дизайн-проєкт. Встановлено, що завдяки використанню абстрактного виразу, простоти, образних і пластичних характеристик символів морського стилю можливо ефективно підкреслити унікальні переваги та характеристики бренду. Використання морської символіки дає можливість встановити емоційний зв’язок між продуктом та споживачем, а також поширити місцеву культуру, створюючи таким чином продукти з ринковою вартістю.
Наукова новизна. Вивчено характерні символи морського стилю та їх використання в дизайні фірмового стилю брендів.
Практичне значення. Результати дослідження можуть бути використані в графічному дизайні при розробці фірмового стилю.