ОБ҆ЄКТИВНІ ТА ЕМОЦІЙНІ ВЛАСТИВОСТІ СУЧАСНОЇ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ В ДИЗАЙН-ПРОЕКТУВАННІ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.1.8Анотація
Метою дослідження є виявлення та систематизація основних візуальних засобів презентації проектного задуму в сучасній формотворчій практиці, встановлення їхньої ролі у передачі об’єктивних та емоційних властивостей представленого об’єкта.
Методологія. В дослідженні використано аналіз інформаційних джерел у сфері застосування новітніх засобів візуалізації творчих проектів, аналіз портфоліо сучасних дизайнерів та художників комп’ютерної графіки; структурний та системний аналіз; синтез результатів дослідження.
Результати. Проектна графіка у сучасній дизайнерській практиці виконує роль основного засобу доведення цінності проектного задуму, розкриваючи його найважливіші аспекти. Еволюція засобів візуалізації в дизайні останнім часом відбувається завдяки стрімкому розвитку цифрових та інформаційних технологій, зокрема сфери 3d-моделювання, при одночасному функціонуванні традиційних засобів та методів зображень. Визначено, що найпоширенішим засобом візуалізації сьогодні є об’єктивне зображення, яке побудовано на засадах фізичної коректності, і яке несе в собі принципи виразності художньої фотографії. Серед інших засобів набувають поширення зображення, побудовані на принципах умовності передачі властивостей об’єкта, і які відрізняються ефективністю у побудові візуального виразу. До них належать такі форми, як векторні лінійні зображення, скетчинг, нефотореалістична візуалізація, цифровий колаж. Встановлено пріоритети використання кожного із цих засобів у репрезентативних завданнях.
Наукова новизна. У дослідженні суттєво розширено та систематизовано номенклатуру сучасних засобів презентації дизайн-проектування, виявлено їхню роль та функціональні властивості.
Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості застосування їх у практиці дизайну, навчальному процесі підготовки фахівців художньо-творчих галузей, а також подальших дослідженнях з культурології, архітектури та теорії дизайну.