ЕВОЛЮЦІЯ ШКІЛЬНОГО ФОРМЕНОГО ОДЯГУ В АНГЛІЇ ТА ФРАНЦІЇ XVI-XХ СТ.
DOI:
https://doi.org/10.30857/2617-0272.2020.2.4Ключові слова:
шкільний формений костюм, історія костюма, елементи костюму, дитячий одяг, модаАнотація
Метою роботи є дослідження першоджерел та основних етапів становлення і розвитку шкільного форменого костюму Англії і Франції XVI-XХ ст. Визначити основні типи європейських шкільних костюмів XVI-XХ ст., принципи їх формування та композиційні особливості. Методологічною основою дослідження є системний підхід, методи порівняльно-історичного, візуально-аналітичного аналізу. У роботі досліджено основні етапи розвитку шкільного форменого одягу в Європі. Проведено аналіз основних типів та елементів шкільних костюмів Англії та Франції XVI – XХ ст. Проаналізовано основні принципи формування шкільних формених костюмів для хлопчиків та дівчаток в різні часи. Описано строї форменого одягу шкіл Європи та їх особливості. Досліджено «фірмові» відмітні знаки та елементи шкільного форменого одягу країн Європи, що виокремлювали учня одного навчального закладу від іншого. Прослідковано початок зародження форменого шкільного костюму для дівчаток та визначено особливості його розвитку в освітніх закладах Європи. Досліджено та виявлено історичні першоджерела основних сучасних строїв шкільного форменого костюму для дівчаток. Наукова новизна полягає у визначенні історичних етапів формування шкільних формених костюмів XVI-XХ ст. Англії і Франції. Практична значущість. Отримані результати проведених досліджень можуть бути використані в розробці програм підготовки майбутніх фахівців в галузі дизайну одягу та у створенні сучасних перспективних колекцій шкільного форменого одягу.