ПРОЕКТНО-ОБРАЗНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ КОСТЮМА ЕПОХИ «ДИКОГО ЗАХОДУ» ТА ЙОГО ВПЛИВ НА СУЧАСНІ МОДНІ ТЕНДЕНЦІЇ

Автор(и)

  • Н. В. Чупріна Київський національний університет технологій та дизайну
  • І. В. Давиденко Київський національний університет технологій та дизайну
  • Н. І. Кудрявцева Київський національний університет технологій та дизайну
  • О. В. Данилюк Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.30857/2617-0272.2020.4.13

Ключові слова:

проектний образ, стилістичні характеристики, ретро-тенденції, екодизайн, smart consumerism, реновації текстилю, денім, індивідуальний гардероб споживача, сучасні модні тенденції

Анотація

Мета дослідження полягає у виявленні закономірностей еволюції проектного образу ковбоя в умовах кризи маскулинності в масовій культурі протягом ХХ століття та його вплив на сучасні модні тренди. Методологія: для визначення естетичних та проектно-художніх характеристик образу застосовано літературно-аналітичний та компаративний методи дослідження першоджерела; здійснено стилістичний та композиційний аналіз сучасних модних тенденцій, заснованих на адаптації проектних характеристик образу ковбоя в дизайні костюма. Результати: встановлено що образ і символ ковбоя в світовій культурі має неабиякий вплив на тенденції чоловічої та жіночої моди як протягом ХХ століття, так і сьогодні. Цей вплив обумовлено рядом соціальних, економічних та екологічних факторів, при співузгодженості яких виникає естетично-образна потреба у поверненні образу ковбоя, як рольової моделі в суспільстві та як образу-символу в культурі, мистецтві та дизайні. Охарактеризовано принципи впровадження художньо-композиційних складових образу ковбоя в сучасних колекціях костюма в сегменті масової моди. Визначено засоби поширення ідеї розумного споживання (smart consumerism) та реновації текстилю в дизайні модного одягу. На основі передпроектного аналізу визначено образно-художній інтерес до адаптації властивостей одягу в стилістиці «вестерн» до формування індивідуального гардеробу споживача. Сформовано концепцію проектування та розроблено структуру відповідної колекції для широких верств споживачів одягу як продукту моди. Наукова новизна полягає у виявленні основних проектно-художніх характеристик історичного костюма епохи «Дикого Заходу» та їх трансформації в сучасному проектуванні одягу при розробці образно-композиційної структури костюма. Охарактеризовано елементи знаково-інформаційної стилістики даного проектного образу та визначено їхній вплив на сучасні модні тенденції як в чоловічій, так і в жіночій моді. Описано підходи до дизайну та художнього моделювання жіночого одягу як продукту моди на основі реновації виробів з текстилю. Практична значущість обумовлена можливістю використання результатів дослідження при проектуванні одягу для чоловіків та жінок в ретро- та еко-стилістиці «вестерн», беручи до уваги актуальні модні тренди, а також можливість спрогнозувати подальший розвиток образу ковбоя в масовій культурі та його вплив на формування модних тенденцій.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-15

Як цитувати

Чупріна, Н. В., Давиденко, І. В., Кудрявцева, Н. І., & Данилюк, О. В. (2021). ПРОЕКТНО-ОБРАЗНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ КОСТЮМА ЕПОХИ «ДИКОГО ЗАХОДУ» ТА ЙОГО ВПЛИВ НА СУЧАСНІ МОДНІ ТЕНДЕНЦІЇ. Art and Design, (4), 160–172. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2020.4.13

Номер

Розділ

Articles

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>