СУЧАСНІ ВИДИ СТРАТЕГІЙ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ

Автор(и)

  • Теймур КАСУМОВ Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2415-3206.2025.1.1

Анотація

МЕТОЮ ДОСЛІДЖЕННЯ було висвітлення існуючих стратегій диверсифікації бізнес-процесів у контексті європейської інтеграції України.

МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ. У статті було використано такі методи дослідження: загальнонаукові, методи дослідження економічних явищ та процесів: метод порівняння, метод синтезу, графо-табличний метод, метод структурування й групування.

РЕЗУЛЬТАТИ. У статті доведено, що актуальні питання забезпечення ефективності диверсифікації бізнес-процесів у контексті європейської інтеграції мають фундаментальне значення, оскільки конкурентоспроможність підприємств та їхня стійкість на зовнішніх ринках залежать від успішної реалізації стратегій диверсифікації. Це особливо важливо в умовах постійних змін на світовому ринку та необхідності адаптації до нових умов ведення бізнесу, що визначаються інтеграційними процесами, та необхідності дотримання міжнародних стандартів. У статті систематизовано та узагальнено основні стратегії диверсифікації, такі як вертикальна, горизонтальна, конгломератна та міжнародна. Описано сутність кожної стратегії, зазначено їх особливості й виокремлено основні відмінності, переваги та ризики. У дослідженні також узагальнено можливі наслідки і визначено необхідність адаптації до нового бізнес-середовища з урахуванням європейських стандартів. Доведено, що вертикальна диверсифікація передбачає розширення вздовж виробничого або ланцюжка постачання для оптимізації витрат, тоді як горизонтальна диверсифікація передбачає розширення діяльності на тому ж рівні виробництва або послуг для розширення асортименту або покращення якості. Досліджено процес виходу ТОВ «Нова Пошта» на європейський ринок через відкриття філій у Польщі, проведено аналіз адаптації бізнес-моделі шляхом формування міжнародної команди та стратегії співпраці з місцевим партнером InPost. Оцінено фінансові витрати на відкриття відділень і зафіксовано зміни корпоративної ідентичності компанії у контексті європейської інтеграції.

КЛЮЧОВІ СЛОВА: ризики; розширення діяльності; вертикальна та горизонтальна диверсифікація; міжнародні ринки; воєнний стан; ланцюги поставок; інноваційний розвиток.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Теймур КАСУМОВ, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

https://orcid.org/0009-0003-6553-2737

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-10

Номер

Розділ

Articles