МОДЕЛЬ ОЦІНКИ ДОЦІЛЬНОСТІ АУТСОРСИНГУ ЗНАНЬ В ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНО-СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПЕРСОНАЛУ ІНТЕГРОВАНИХ БІЗНЕС СТРУКТУР
DOI:
https://doi.org/10.30857/2415-3206.2025.1.4Анотація
ВСТУП. Основа процесів формування і примноження інтелектуального капіталу – це залучення та розвиток інтелектуальних ресурсів персоналу, який є основою конкурентоспроможності інтегрованих бізнес структур. В умовах воєнного стану розвиток персоналу стає основою стратегічної орієнтації на посилення конкурентних переваг вітчизняного бізнесу, що обумовлює особливу актуальність дослідження.
ГІПОТЕЗА ДОСЛІДЖЕННЯ полягає в моделюванні оцінювання доцільності аутсорсингу знань в процесі розвитку корпоративно-соціальної відповідальності персоналу в досліджуваних суб’єктах бізнесу.
МЕТОЮ ДОСЛІДЖЕННЯ є доцільність аутсорсингу знань в процесі розвитку корпоративно-соціальної відповідальності персоналу інтегрованих бізнес структур.
МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ систематизації, узагальнення, порівняння, економічного моделювання, програмно-цільовий, ситуаційного аналізу.
РЕЗУЛЬТАТИ. Розвиток корпоративно-соціальної відповідальності персоналу ґрунтується на принципах системного і процесного підходів і враховує прояв людського чинника, розглядаючи інтелектуальні можливості працівника як ресурс, виконані цілі як результат, а громадське сприйняття діяльності як репутацію. Згідно запропонованої моделі діяльність суб’єктів усіх рівнів зводиться до перетворення: ресурсів – основи бізнесу – в результати і репутацію; результатів – в ресурси і репутацію; репутації, що сформувалася, – в ресурс «довіри» суспільства до фірми, її можливостей і досягнутих результатів.
Запропонований підхід дозволяє досліджувати різні стратегії розвитку інтегрованих бізнес структур і пояснює тенденції і особливості взаємодії суб’єктів в конкурентному середовищі. Кожна складова концепції змінюється в часі і схильна до дій багатьох чинників. Це дозволяє досліджувати динаміку розвитку інтегрованих бізнес структур, характеризуючи різні ситуації, що відрізняються значеннями ресурсу, результату і репутації.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: аутсорсинг; інтелектульні активи; інтелектуальний потенціал; інтелектуальні ресурси; інтелектуальний капітал; інтегровані бізнес структури; корпоративно-соціальна відповідальність; конкурентоспроможність; комерціалізація; репутація; стратегія.