ОСОБЛИВОСТІ СТРУКТУРИ УПРАВЛІННЯ DIGITAL-МАРКЕТИНГОМ НА ПІДПРИЄМСТВІ В СУЧАСНИХ РЕАЛІЯХ

Автор(и)

  • Іван М. Грищенко Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Дмитро М. Шкода Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2022.4.8

Ключові слова:

традиційний комплекс маркетингу, цифровий комплекс маркетингу, інтернет-маркетинг, цифровий маркетинг, інтернет-платформа

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні та практичні аспекти розвитку digital-маркетингу в працях зарубіжних і вітчизняних науковців. Зазначається, що здебільшого digital-маркетинг сприймається переважно як інструмент маркетингових комунікацій, а не як самостійна частина управління маркетингом в online-середовищі. У цьому дослідженні пропонується теоретичне обґрунтування етимології таких понять, як «digital-маркетинг», «Інтернет-маркетинг», «оnline-маркетинг» та «цифровий маркетинг», оскільки чітке визначення терміну digital-маркетингу в наукових працях зарубіжних і вітчизняних авторів відсутнє (найчастіше його ототожнюють із поняттями електронної комерції, електронного бізнесу чи електронної торгівлі). У роботі представлено структуру управління digital-маркетингом на підприємстві в умовах цифровізації. Підкреслено, що управління digital-маркетингом спрямоване на врахування думок та побажань Інтернет-споживачів, що в результаті створює додану вартість товару чи послуги організації та формує конкурентні переваги, виключаючи при цьому конфлікт інтересів. Запропоновано комплекс інструментів digital-маркетингу на ринку, що інтегрує принципи моделювання Інтернет-маркетингу американського видатного маркетолога Р.Ф. Вілсона, що базується на підході включення елемента «Інтернет-платформа» до Р3–Place – класичного комплексу маркетингу, що дозволяє підприємствам вибрати оптимальну Інтернет-платформу під формат взаємодії з цільовими сегментами. Визначено, що комплекс інструментів digital-маркетингу на ринку складається з таких чотирьох класичних інструментів, як «Продукт», «Ціна», «Місце» (Розподіл та «Просування». При цьому інструмент «Розподіл» включає елемент «Інтернет-платформа». Підкреслено, що кожен із інструментів комплексу digital-маркетингу адаптований під потреби цільових аудиторій споживачів. Доведено, що доданий елемент «Інтернет-платформа», який включений до інструмента «Розподіл», є ключовим для управління digital-маркетингом, оскільки застосування класичного комплексу в online-середовищі пов'язане з вибором оптимальних Інтернет-платформ для пошуку та взаємодії з цільовими аудиторіями споживачів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Іван М. Грищенко, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

доктор економічних наук, професор, академік Національної академії педагогічних наук України, лауреат Державної премії України в галузі науки та техніки, Заслужений працівник освіти України, ректор, Scopus Author ID: 36175765200, ResearcherID: R-7440-2016

Дмитро М. Шкода, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

аспірант, головний спеціаліст відділу цифрових каналів зв'язку Департаменту маркетингу АТ «УКРСИББАНК», Київ, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-13

Як цитувати

Gryshchenko, I. M., & Shkoda, D. M. (2023). ОСОБЛИВОСТІ СТРУКТУРИ УПРАВЛІННЯ DIGITAL-МАРКЕТИНГОМ НА ПІДПРИЄМСТВІ В СУЧАСНИХ РЕАЛІЯХ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (4), 79–86. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2022.4.8

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають