АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРИЙНЯТТЯ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ

Автор(и)

  • Володимир К. Биба Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.4.12

Ключові слова:

автоматизація, маркетинг, прийняття маркетингових рішень, системи підтримки прийняття управлінських рішень, інформатизація маркетингової діяльності, штучний інтелект

Анотація

В статті наведено визначення поняття «автоматизація прийняття маркетингових рішень» – це процес використання технологій і алгоритмів для збору та аналізу даних, що дозволяє приймати ефективні рішення щодо маркетингових програм, реклами, продажів та інших аспектів маркетингу. Метою статті є дослідження ролі автоматизації в прийнятті маркетингових рішень. Методи дослідження: огляд поняття «автоматизація прийняття маркетингових рішень», аналіз впливу автоматизації на процес прийняття рішень, визначення переваг та викликів,. Впровадження автоматизованого алгоритму ціноутворення в системи управління проведенням акцій в одній з ритейл мереж. Впроваджений алгоритм на основі методів штучного інтелекту та машинного навчання забезпечив значний приріст виторгу в акцію. Забезпечене зростання в 30% від планового виторгу в перший день акції. Визначено, що впровадження систем та алгоритмів автоматизації прийняття маркетингових рішень, в тому числі на основі методів штучного інтелекту сприяють: підвищенню ефективності; покращенню аналітики ринкової ситуації; сприяють персоналізації бізнесу по відношенню до споживачів; економії часу. Виявлено проблеми: недостатня адаптація до змін; недостатня якість і точність даних; вплив на взаємодію зі споживачами; безпека даних; великі фінансові витрати. Для успішного впровадження автоматизації в маркетингові рішення важливо розробити чіткий план впровадження, забезпечити інтеграцію з існуючими системами, здійснювати постійний моніторинг і оцінку, забезпечити адекватну підтримку і навчання персоналу, бути гнучким і готовим до змін. Перспективи впровадження автоматизованих систем на основі методів штучного інтелекту та машинного навчання для прийняття автоматизованих маркетингових рішень потребують подальшого дослідження.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Володимир К. Биба, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", Україна

аспірант факультету менеджменту та маркетингу

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Биба, В. К. (2023). АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРИЙНЯТТЯ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (4), 97–110. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.4.12

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ