ТУРИСТИЧНА ІНДУСТРІЯ УКРАЇНИ У ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД: КЛЮЧОВІ НАПРЯМИ ВІДНОВЛЕННЯ ТА ЧИННИКИ ВПЛИВУ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ВЕКТОРІ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Олександра В. Ольшанська Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Поліна В. Пузирьова Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Олег О. Шевченко Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.6.10

Ключові слова:

туристична індустрія, туристична сфера, український туризм, європейський розвиток, безпека та комфорт туристів, напрями відновлення туризму, чинники впливу на туризм, розвиток інфраструктури, стимулювання туризму, туристичні маршрути, цифрові технології, економічний стан держави

Анотація

У процесі дослідження та написання цієї статті було встановлено, що туристична галузь України до початку повномасштабної війни була однією з конкурентоспроможних галузей народного господарства, що приносила левову частку до бюджету країни у вигляді податків та зборів. Тільки но туристична галузь України почала відновлюватись після пандемії COVID-19, як знов зазнала, без перебільшення, великого «удару» у вигляді відсікання частини територій та унеможливлювання безпечних подорожей туристами як по території країни, так і за її межами. Доведено, що туристична індустрія в Україні має великий потенціал до свого відновлення, країна має багатий культурний спадок, природні краси та історичні пам’ятки, які можуть привернути увагу не лише внутрішніх туристів але й зачарувати закордонних відвідувачів. Визначено, що українська галузь туризму має великий потенціал для відновлення і в європейському контексті, оскільки Україна багата культурними та природними скарбами, які можуть привабити європейських туристів. Встановлено, що відновлення та розвиток інфраструктури, покращення сервісу та маркетингові кампанії, забезпечення безпеки та комфорту для туристів формують не аби які підвалини та глибинний інтерес до української туристичної сфери. Гнучкі туристичні підходи, такі як екологічно чистий туризм та культурний обмін, можуть стати ключовими елементами успішного відновлення туризму в Україні в європейському контексті. Визначено, що для стимулювання туризму можна розглядати різні заходи, такі як акції з просування туристичних маршрутів, партнерства з туроператорами, розвиток інфраструктури, впровадження зручних сервісів для туристів та інше. Запропоновано декілька чинників впливу щодо відродження українського туризму крізь призму європейського вектору розвитку: політична та економічна стабільність; безпека туристів; відбудова інфраструктури; активний маркетинг та реклама; культурна спадщина та природні ресурси; туристична політика та візові умови; цифрові технології у сфері туризму; економічний стан країни; туристичний сервіс. Серед загальних тенденцій та можливих напрямів відновлення туристичної галузі в Україні у повоєнний період нами було визначено наступні: розвиток внутрішнього туризму; співпраця з європейськими партнерами; акцент на просуванні маловідомих туристичних напрямів; навчання фахівців у сфері туристичної галузі; доступність туристичних подорожей всім мандрівникам незалежно від віку, здібностей або інтересів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олександра В. Ольшанська, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

доктор економічних наук, професор, декан факультету управління та бізнес-дизайну

https://orcid.org/0000-0003-1535-7742

Scopus Author ID: 56669957300

Researcher ID: N-1996-2018

Поліна В. Пузирьова, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

доктор економічних наук, доцент, кафедра смарт-економіки

http://orcid.org/0000-0003-0839-8730

Scopus Author ID: 36070051700

Researcher ID: ААЕ-9967-2019

Олег О. Шевченко, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат економічних наук, доцент, кафедра туризму та готельно-ресторанного бізнесу

https://orcid.org/0000-0003-0431-7307

Scopus Author ID: 57200147511

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-08

Як цитувати

Ольшанська, О. В., Пузирьова, П. В., & Шевченко, О. О. (2024). ТУРИСТИЧНА ІНДУСТРІЯ УКРАЇНИ У ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД: КЛЮЧОВІ НАПРЯМИ ВІДНОВЛЕННЯ ТА ЧИННИКИ ВПЛИВУ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ВЕКТОРІ РОЗВИТКУ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (6), 99–107. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.6.10

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають