ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЦИРКУЛЯРНИХ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ В УМОВАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Ріта Олександрівна Заблоцька Навчально-науковий інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Україна
  • Денис Миколайович Русак Навчально-науковий інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2024.4.3

Ключові слова:

циркулярна економіка, сталий розвиток, елена економіка, фінансування, перехід, фінансові інструменти, циркулярні бізнес-моделі, глобальні ланцюги вартості, регулювання, цифровізація, трансформаційні зміни, глобалізація, зелені фінанси

Анотація

Представлена робота відображає актуальне питання економічної науки сьогодення, що стосується розвитку циркулярних бізнес-моделей. Так циркулярні бізнес-моделі стали важливим інструментом для досягнення цілей сталого розвитку. Вони ґрунтуються на концепції «циркулярної економіки», яка відрізняється від традиційної лінійної економіки тим, що прагне до зменшення відходів, максимальної повторної обробки ресурсів та мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище. Метою роботи є визначення особливостей розвитку циркулярних бізнес-моделей в умовах сталого розвитку та аналіз їх якості. Методами поточного дослідження визначено: метод аналізу, метод синтезу, методи дедукції та індукції, логічний метод, порівняльний метод, табличний метод, графічний метод для відображення графічно деяких елементів дослідження. Основними результатами, що було отримано в ході дослідження є: циркулярні бізнес-моделі передбачають використання ресурсів на основі принципів зменшення відходів, повторного використання, ремонту, модернізації та переробки, а також вони заохочують підприємства розглянути життєвий цикл продуктів та послуг, зокрема їхню утилізацію та можливості для повторного використання матеріалів. У рамках циркулярних бізнес-моделей підприємства часто впроваджують новітні технології та процеси, що може включати розробку нових матеріалів, а також розробку продуктів, що мають довший термін служби або можливість для багаторазового використання. Циркулярні бізнес-моделі акцентують увагу на зміні відносин між підприємствами і споживачами. Такі моделі можуть приносити економічні вигоди, такі як зниження витрат на сировину, зменшення витрат на управління відходами та створення нових джерел доходу через моделі обслуговування і ремонту.Визначено, що одна з ключових особливостей таких моделей – це зменшення негативного впливу на навколишнє середовище. Це досягається за рахунок зменшення обсягів відходів, скорочення використання природних ресурсів і зниження викидів забруднюючих речовин. Цей підхід допомагає покращити екологічний баланс та сприяє збереженню біорізноманіття. Розвиток циркулярних бізнес-моделей в умовах сталого розвитку є важливим аспектом переходу до більш екологічно відповідальної та економічно вигідної економіки. Вони сприяють зменшенню впливу на навколишнє середовище, економічному зростанню через інновації та забезпечують нові можливості для бізнесу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Ріта Олександрівна Заблоцька, Навчально-науковий інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Україна

доктор економічних наук, професор, професор кафедри світового господарства і міжнародних економічних відносин

https://orcid.org/0000-0001-7174-8946

Денис Миколайович Русак, Навчально-науковий інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Україна

доктор економічних наук, професор, професор кафедри світового господарства і міжнародних економічних відносин

https://orcid.org/0000-0001-6603-0761

Scopus Author ID: 57226281969

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-17

Як цитувати

Заблоцька, Р. О., & Русак, Д. М. (2024). ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЦИРКУЛЯРНИХ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ В УМОВАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (4), 28–37. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2024.4.3

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ