ГЛОБАЛІЗАЦІЙНІ ЗМІНИ ЯК НОВІ ІМПЕРАТИВИ РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ ЕКОНОМІКИ: ВИКЛИКИ ДЛЯ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

  • Наталія В. Резнікова Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна
  • Оксана А. Іващенко Київський університет ім. Бориса Грінченка, Україна
  • Олексій Ю. Курцев Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.5.4

Ключові слова:

глобалізаційні зміни, фрагментація світової економіки, міжнародна економічна безпека, дезінтеграційні процеси, міжнародний бізнес, міжнародний маркетинг, глобальна маркетингова стратегія, зелена економіка, цифрова економіка, міжнародна конкуренція, міжнародне суперництво, глобальні імперативи розвитку, френдшоринг, решоринг

Анотація

Мета статті полягає у концептуальному переосмисленні стратегічних викликів для міжнародного маркетингу, спричинених фрагментацією світової економіки та озелененням глобальної адженди міжнародного економічного розвитку. До глобалізаційних змін, що впливають на імперативізацію ревізї глобальної маркетингової стратегії, ми зарахували такі, як: (1) фрагментація світової економіки і дезінтеграційні процеси; (2) протекціонізм в міжнародній економічній політиці; (3) торгові війни; (4) цінові війни; (5) перехід від глобальної конкуренції до глобального суперництва; (6) розриви в глобальних ланцюгах створення вартості та глобальних ланцюгах поставок; (7) впровадження моделей френдшорингу, решорингу; (8) глобальна інфляція та криза вартості життя в країнах із провідними економіками; (9) скорочення глобального попиту; (10) розвиток цифрової та оцифрованої економіки; (11) розвиток зеленої та циркулярної економіки; (12) хаотизація інноваційних процесів; (13) розвиток електронної комерції; (14) становлення нових ринків; (15) формування нових бізнес-моделей; (16) формування нових платіжних систем; (17) асиметричність застосування механізмів активізації споживчого попиту; (18) перегляд принципів рітейлу; (19) становлення нових моделей споживання; (20) демографічні зміни; (21) становлення етичного конс’юмеризму; (22) запит на справедливу торгівлю. Встановлено, що концептуалізація, розробка та реалізація ефективної глобальної маркетингової стратегії стає серйозним викликом, адже «глобальна стратегія» передбачає об'єднання конкурентних переваг, що випливають із географії розміщення, економіки масштабу або глобального поширення брендів шляхом забезпечення глобальної присутності, захисту внутрішнього домінування та подолання фрагментації між країнами. Зазначено, що сукупність глобалізаційних змін впливає на розробку глобальних стратегій розвитку, які можуть бути доповнені стратегіями гіперсуперництва і стратегіями деглобалізації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Наталія В. Резнікова, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

доктор економічних наук, професор, професор кафедри світового господарства і міжнародних економічних відносин

Оксана А. Іващенко, Київський університет ім. Бориса Грінченка, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри міжнародної економіки

Олексій Ю. Курцев, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна

кандидат юридичних наук, доцент кафедри міжнародної економіки та менеджменту ЗЕД

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Резнікова, Н. В., Іващенко, О. А., & Курцев, О. Ю. (2023). ГЛОБАЛІЗАЦІЙНІ ЗМІНИ ЯК НОВІ ІМПЕРАТИВИ РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ ЕКОНОМІКИ: ВИКЛИКИ ДЛЯ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (5), 37–44. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.5.4

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ