ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ МЕХАНІЗМУ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ

Автор(и)

  • Дмитро І. Коваленко Київський національний університет технологій та дизайну, Україна
  • Леонід В. Обертинський Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.5.10

Ключові слова:

споживачі, фінансові послуги, захист прав, інтеграція, Європейський Союз, інформаційна прозорість, шахрайство, фінансова грамотність, нагляд і регулювання

Анотація

В результаті написання статті встановлено, що захист прав споживачів фінансових послуг є важливим аспектом інтеграції України до Європейського Союзу, який передбачає гармонізацію законодавства та практик в галузі фінансових послуг за європейськими стандартами та нормами. Доведено, що формування та розвиток національної фінансової системи та ринку фінансових послуг, вимагають ефективного вирішення особливих аспектів їх функціонування, серед яких окремо виділяють систему захисту прав споживачів фінансових послуг на отримання ними якісних продуктів та послуг, що є обов’язковою умовою інтеграції України до ЄС. Встановлено, що поступова інтеграція України до ЄС вносить додаткові стандарти і вимоги, які сприяють вдосконаленню системи захисту прав споживачів, що не лише забезпечить безпеку для громадян, але й створить сприятливий клімат для інвестицій та розвитку фінансового сектору в цілому. Визначено, що в сучасних реаліях функціонує така система надання банками фінансових послуг, яка призвожить до: порушення нарахувань платежів за послугою; приховування важливої інформації з боку фінансової установи та ін. Доведено актуальність побудови такого ефективного механізму захисту прав споживачів фінансових послуг, який би зміг зробити фінансові послуги більш привабливішими і змотивувати громадян до ширшого їх використання. До основних ключових аспектів захисту прав споживачів фінансових послуг віднесено: гармонізацію законодавства; фінансову освіту; захист від обманливих практик; захист персональних даних; споживчі права при скасуванні договорів; співпраця з міжнародними організаціями та ін. Визначено головні цілі державного регулювання ринків фінансових послуг. Основними чинниками, що впливають на процес імплементації механізму захисту прав споживачів фінансових послуг в умовах інтеграції України до Європейського Союзу визнано такі: створення конкурентного фінансового ринку; підвищення довіри споживачів фінансових послуг; ефективний захист від фінансових шахрайств; сприяння фінансовій грамотності; відповідність стандартам і нормам ЄС. Набули подальшого розвитку домінанти механізму захисту прав споживачів фінансових послуг в умовах інтеграції України до ЄС, серед яких: інформаційна прозорість; права споживачів фінансових послуг; механізми вирішення спорів; нагляд і регулювання; освіта та інформаційна кампанія.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Дмитро І. Коваленко, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів та бізнес-консалтингу

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Коваленко, Д. І., & Обертинський, Л. В. (2023). ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ МЕХАНІЗМУ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (5), 101–109. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.5.10

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають