ЕТАПИ РОЗВИТКУ АНАЛІЗУ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна Миколаївна Власюк Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2022.6.3

Ключові слова:

аналіз, економічний аналіз, аналітична наука, хронологія, економічна діяльність ЗВО

Анотація

У статті проведено дослідження становлення економічного аналізу в системі освіти. На підставі логічного та порівняльного аналізу визначені основні етапи розвитку економічного аналізу та вищої освіти, на підставі методів індукції та дедукції побудована хронологія розвитку аналізу економічної діяльності в системі освіти. Визначено, що в епоху середньовіччя (Х–ХV ст.) економічний аналіз був направлений лише на фіксацію фактів господарського життя, які стосувалися переважно обмінних товарних операцій; в епоху відродження (ХVІ–ХVІІ ст.) та епоху просвітництва (ХVІІ – початок ХІХ ст.) відбувалася кількісна оцінка фактів господарського життя діяльності закладів освіти та якісна оцінка зареєстрованої інформації; в індустріальну епоху (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) проводився аналіз балансу окремих закладів освіти та рахунковий аналіз; постіндустріальна епоха (друга половина ХХ ст.) ознаменувала виокремлення аналізу як окремої функції управління, відбувається розвиток двох аналітичних підходів – зовнішнього аналізу (система освіти) та внутрішнього аналізу (окремий заклад освіти). В епоху трансформації та діджиталізації економіки до рівня Industry 4.0 та Sociaty 5.0 (початок ХХІ ст.) продовжується розвиток економічного аналізу в системі освіти, з’являються дослідження з аналізу розвитку світового ринку вищої освіти, розвитку національного та регіонального ринків освітніх послуг, аналізу економічної діяльності окремих закладів освіти. Обґрунтовано, що наразі аналіз економічної діяльності в системі освіти повинен бути направлений на виявлення сильних і слабких сторін нормативно-правового забезпечення, ресурсного потенціалу (матеріально-технічного, навчально-методичного, інформаційного), формування контингенту студентів, кадрового забезпечення, наукового потенціалу, міжнародної діяльності, господарської діяльності та фінансових результатів діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Тетяна Миколаївна Власюк, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат економічних наук, доцент, директор Навчально-наукового інституту права та сучасних технологій

 

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-13

Як цитувати

Власюк, Т. М. (2023). ЕТАПИ РОЗВИТКУ АНАЛІЗУ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ ОСВІТИ . Журнал стратегічних економічних досліджень, (6), 32–40. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2022.6.3

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають