ВІДТВОРЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ РЕСУРСІВ В ТУРИСТИЧНОМУ БІЗНЕСІ

Автор(и)

  • Лариса В. Городянська Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.5.2

Ключові слова:

туристичні ресурси, туристичний продукт, інновації, відтворення, туристичний бізнес, туристична послуга, економічні ресурси, інтелектуальні ресурси

Анотація

Туристичний бізнес як економіко-технологічна система формування й реалізації туристичного продукту базується на певних економічних ресурсах, відтворення яких досліджено недостатньо. Тому мета статті – визначити склад економічних ресурсів туристичного бізнесу та дослідити напрями їх відтворення в сучасних умовах. Для виконання поставлених завдань і досягнення мети дослідження застосовано: метод аналізу літературних джерел для підготовки теоретичного підґрунтя дослідження, діалектичний метод для структурування туристичного бізнесу, метод декомпозиції, системного аналізу і синтезу для дослідження видів і напрямів відтворення ресурсів в туристичному бізнесі, метод теоретичних узагальнень при формуванні поточних та кінцевих висновків. Сформовано структуру організації туристичного бізнесу, яка охоплює чотири етапи: виробництво туристичних послуг, комплектування, реалізацію та споживання туристичного продукту або послуги. Фінансово-господарські процеси на цих етапах організації туристичного бізнесу зорієнтовані на перетворення економічних ресурсів на туристичний продукт в процесі кругообігу інтелектуального капіталу. Встановлено, що до економічних ресурсів туристичного бізнесу, здатних до відтворення, належать інтелектуальний потенціал трудових ресурсів та засоби праці, які разом із фінансовими ресурсами, підприємництвом та інформаційними ресурсами формують ресурсне забезпечення туристичного бізнесу та створюють базу для розроблення й оновлення туристичного продукту. У статті вперше вводиться поняття відтворення ресурсів в туристичному бізнесі, визначаються й обґрунтовуються види економічних ресурсів туристичного бізнесу, досліджуються складові ресурсного забезпечення туристичного бізнесу. Обґрунтовано, що найбільш важливими аспектами забезпечення відтворення економічних ресурсів є фінансова стійкість, інфраструктура, ринок праці, маркетинг, технологічні інновації, сталість та збереження ресурсів. Аргументовано, що ефективне використання економічних можливостей для забезпечення процесів відтворення ресурсів слугують своєрідними інвестиціями у розвиток туристичної інфраструктури, технологічними інноваціями та, загалом, ключовими факторами тривалого успіху в туристичній галузі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Лариса В. Городянська, Київський національний університет технологій та дизайну, Україна

кандидат економічних наук, доцент, член-кореспондент АЕН України, доцент кафедри туризму та готельно-ресторанного бізнесу

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Як цитувати

Городянська, Л. В. (2023). ВІДТВОРЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ РЕСУРСІВ В ТУРИСТИЧНОМУ БІЗНЕСІ. Журнал стратегічних економічних досліджень, (5), 17–28. https://doi.org/10.30857/2786-5398.2023.5.2

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ