ФОРМУВАННЯ КЛАСТЕРНОЇ МОДЕЛІ БІЗНЕСУ НА МАРКЕТИНГОВИХ ЗАСАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.30857/2786-5398.2025.3.6Ключові слова:
бізнес, економіка знань, інтеграція, інновації, маркетинг, маркетингове стратегування, моделювання, кластеризація, кластерні моделі розвитку бізнесу, синергетичний ефектАнотація
Метою статті є формування кластерної бізнес-моделі, заснованої на маркетингових принципах. В статті представлено результати дослідження щодо формування кластерної моделі бізнесу на маркетингових засадах. Обгрунтовано, що ефективним інструментом реформування системи управління розвитком кластерного бізнесом може бути система випереджуючого управління, яка побудована на аналізі минулих, виявлених теперішніх і можливих майбутніх помилок, та своєчасного формування на цій основі управлінських бізнес рішень, створення кластерних моделей для ефективної реалізації. Реалізація маркетингового принципу випереджуючого управління вимагає створення мобільної організаційної структури управління кластером, яка була б гнучкою, динамічною; швидко адаптувалась до непередбачених змін зовнішніх умов; мала б здатність до самоорганізації окремих ланок по мірі зміни завдання. Встановлено, що механізм державних гарантій інвестиційних проектів має включати допомогу інноваційному кластерному бізнесу через страхування інвестиційних ризиків у високотехнологічних галузях та надання гарантій інвесторам. Особливу увагу слід приділяти державному стимулюванню інвестиційного процесу на всіх рівнях, формуванню певної довіри до економічної політики держави. Безперебійна реалізація запропонованих розробок можлива за умов впровадження регіонально-функціональної структури організації управління кластерним бізнесом на основі маркетингу, яка характеризується можливістю ефективного руху товарів (завдяки інтегрованому, диверсифікованому напрямку), невеликою розгалуженістю та чітким розподілом обов'язків та відповідальності.
Завантаження
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.